Hyväksymme toistemme moniväriset maailmankatsomukset. Yrityksenä olemme poliittisesti neutraali. Etsimme kulloisessakin ulkoisessa toimintaympäristössä keinot helpottaa asiakkaidemme arkea.
Mittareista tyytyväisyysarvot ovat prioriteettimme.
Osoitamme oletusarvoisesti luottamusta toisiimme.
Jokaisen työntekijämme pitää saada tuntea tulevansa kohdatuksi ja kuulluksi.
Vastuullisuus on strategiamme. Priorisoimme vastuullisuusteot omien vaikutusmahdollisuuksiemme mukaan.
Oikeudenmukaisuuden vuoksi asiakkaidemme tulee saada ostamalleen työajalle täysi panostus ja työntekijöiden varaamalleen ajalle kohtuullinen korvaus.
Konfliktitilanteissa annamme kaikille osapuolille tilaisuuden tulla kuulluksi.
Jos voimme laittaa hyvän kiertämään, tartumme tilaisuuteen.
Alla olevat arvot ovat toimintamme kivijalka.
1. Rehellisyys. Suomen kokoisessa maassa piirit ovat pienet ja maine niin hyvässä kuin pahassakin jää elämään pitkäksi aikaa. Rehellisyys on valintakysymys. Jos lähtee edes pienessä määrin epärehellisyyden tielle, on vaikea tehdä rajanveto siihen, missä kohtaa puhuu totta. Epärehellisyydellä voi näennäisesti pystyä pelastamaan nahkansa lyhytaikaisesti tai saada nopeaa taloudellista hyötyä, mutta ennemmin tai myöhemmin valheen seuraukset paljastuvat karulla tavalla.
Meidän täytyy pystyä katsomaan selkä suorana silmiin yhteistyökumppaneitamme, työntekijöitämme ja freelancereitamme sekä viranomaisia.
5. Asiakaslähtöisyys toiminnassamme. Asiakkaiden palveleminen on toimintamme lähtökohta ja kunnia-asia. Tähän sisältyy se, että meidät tavoittaa helposti puhelimella, sähköpostilla tai mahdollisia muita kanavia hyödyntäen. Itse työn teemme reippaasti, huolellisesti ja niin kuin toivoisimme sen tehtävän itsellemme. Me olemme asiakkaitamme varten, eivätkä asiakkaat meitä varten.
6. Avoimuus ihmissuhteissa. Toivomme Duuri-tiimiläisten olevan avoimia ja kynnyksen viestinnälle keskenämme olevan matala. Ikävää olisi, jos työntekijällä jäisi hampaankoloon jokin asia pitkäksi aikaa tai vielä pahempaa, jos Duuri-tiimissä alkaisi kuulua mollisointuista valitusta.
Duuri-tiimiläiset antavat itsestään paljon ollessaan keikkatöissä vierailla työpaikoilla ja siksi haluamme, että keskinäiset suhteemme ovat kunnossa. Se myös edistää palautumista työpäivistä. Lisäksi olemme herkkiä tsemppaamaan toisiamme.
7. Vapaa-ajan kunnioittaminen. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin työ. Duuri-tiimi kannustaa tiimiläisiä pitämään huolta näistä asioista ja toivoo työn pikemminkin tukevan kokonaisvaltaista hyvinvointia kuin nakertavan sitä. Tämän vuoksi kynnys soittaa työasioita lomaa viettävälle työkaverille on pidettävä korkeana. Työasiat pyritään hoitamaan järkevien ns. ”virka-aikojen” sisällä. Ainakaan kenenkään ei odoteta jatkuvasti vastaavan työasioihin työajan ulkopuolella.
Mikäli Duuri-tiimiläisellä tulee ns. virka-aikojen ulkopuolella mieleen informoitavaa asiaa työkaverille työasioista, sähköposti on usein järkevä kanava tällaiselle yhteydenotolle. Yllättäviä tilanteita ja akuutteja asioita voi toki tulla vastaan ja maalaisjärkeä on suositeltavaa käyttää. Kuitenkin ymmärrämme, että työkaverit eivät ole tavoitettavissa 24/7, ellei näin ole erikseen sovittu.